Celem zadania jest:
– powstanie stanowiska Asystenta Pełnomocnika Osób z Niepełnosprawnościami, którego praca będzie polegała m.in. na pracy z osobą ubiegającą się o dostosowanie oraz wspólnie z nią określenie potrzeb wynikających z niepełnosprawności lub stanu zdrowia, które mogą mieć wpływ na proces przyjmowania na uczelnię, kształcenia, prowadzenia działalności naukowej, kontaktowaniu się prowadzącymi zajęcia dydaktyczne na uczelni w celu zaproponowania dostosowań uwzględniających specyfikę kształcenia. Określenie warunków mieszczących się w granicach możliwości organizacyjnych uczelni, kontakcie z pracownikami obsługującymi tok kształcenia osoby ubiegającej się o przyznanie wsparcia na temat dotychczasowego przebiegu kształcenia;
– zapewnienie wsparcia psychologa dla studentów oraz pracowników podczas okresu realizacji projektu.
Działanie realizowane w okresie I kwartał – IV kwartał 2023.
Celem zadania jest (w lokalizacji gmachu Biblioteki):
– zakup i montaż dźwigu osobowego, co stanowić będzie udogodnienie dla osób z dysfunkcją ruchu w dotarciu do pomieszczeń na piętrze (czytelni, informacji naukowej);
– zakup i montaż automatycznie otwieranych drzwi zewnętrznych do budynku pozwalających studentom, osobom na wózkach i posługujących się kulami na ułatwiony dostęp do wnętrza budynku i windy;
– zakup i montaż 2 kabin akustycznych, stanowiących udogodnienie dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi, pozwalających na oddzielenie od bodźców zewnętrznych.
– zakup 5 materacy do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami z budynku biblioteki wraz z instruktażem.
Działanie realizowane w okresie I kwartał – IV kwartał 2023.
Celem zadania jest:
– zakup dostępu do podpisów elektronicznych dla studentów/ek i pracowników/czek dostosowanych do osób z niepełnosprawnościami (ON), co ułatwi obsługę procesu kształcenia poprzez zelektronizowanie dokumentów w dowolnym miejscu, czasie i tempie.
– zakup wirtualnej mapy kampusu dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami (ON), na dogodne i szybkie znalezienie poszukiwanego przez siebie budynku poprzez zidentyfikowanie wszelkich wejść do budynków z wyróżnieniem wejść dla osób z niepełnosprawnością, ułatwienia w formie przycisków, automatycznie otwierających drzwi, lokalizacji dźwigów dla osób niepełnosprawnych, pokoi do cichej nauki, wjazdów na kampusy z informacją, które są dostępne dla gości ON przystanki autobusowe wraz z liniami autobusów je obsługującymi, miejsca parkingowe dla ON z możliwością ich rezerwacji. Dodatkowo mapa będzie wskazywała: Sekcję ds. Osób z Niepełnosprawnościami, Pełnomocnika Rektora ds. studentów Niepełnosprawnych oraz Straż Akademicką.
Działanie realizowane w okresie IV kwartał 2021- IV kwartał 2023.
Celem zadania jest:
Analiza wewnętrznych procedur opisanych w postaci Regulaminów i Wytycznych pod kątem dostępności Uczelni dla osób z niepełnosprawnościami (ON):
– procedur wertykalnych dotyczących bezpośrednio osób ON oraz usług świadczonych na rzecz ON m.in. analiza praktyk i procedur pod kątem ewentualnych barier przeszkód w procesie rekrutacji i kształcenia ON;
– horyzontalnych – dotyczących funkcjonowania całej uczelni i jej jednostek poprzez identyfikację procesów, które mogą mieć wpływ na sytuację ON i przygotowanie ich opisów.
Opracowanie dokumentów i procedur, w tym m.in. dotyczących:
– bezpiecznej ewakuacji osób z niepełnosprawnościami w przypadku zagrożenia dostępności informacji dla ON;
– dostosowania procesu rekrutacji i realizacji wsparcia edukacyjnodydaktycznego;
– opracowania strategii promocyjnej uczelni dedykowanej dla ON;
– standaryzacji zasad informacji dla ON w zakresie rekrutacji na studia doktoranckie;
– zapewnienie dostępności nowych/modernizowanych rozwiązań IT (m.in. wirtualna mapa kampusu, dostęp do podpisu elektronicznym).
Działanie realizowane w okresie IV kwartał 2021- IV kwartał 2023
Pliki do pobrania:
Polityka dostępności:
– Polityka Dostępności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie – wersja dostępna
Rekrutacja i wsparcie edukacyjnodydaktyczne:
– Uchwała Nr 54a Regulaminu Studiów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego – wersja dostępna
Strategia Promocyjna:
– Folder SGGW – Uczelnia dostępna wersja dostępna
– Folder SGGW – Uczelnia dostępna
– Informator dobre praktyki w komunikacji
– Informator dobre praktyki w komunikacji – wersja dostępna
Procedura bezpiecznej Ewakuacji:
Celem zadania jest zapewnienie różnych form wsparcia edukacyjnego dla studentów i doktorantów ze wszystkimi rodzajami niepełnosprawności, poprzez zapewnienie specjalistycznego wyposażenia stanowisk w bibliotece na które składają się:
- – 8 zestawów komputerowych składających się ze stacji roboczej i monitora 27″ wraz z przedłużaczami kablowymi;
- – dostosowanych do ww. zestawów 8 stołów o zmienianej wysokości dostosowanych do potrzeb osób na wózkach;
– myszka Big Track – odwrócona i powiększona mysz komputerowa umożliwiająca ON poruszanie kursorem po ekranie monitora (8 szt.); - – klawiatura przeznaczona dla osób z dysfunkcją wzroku (8 szt.);
- – słuchawki komputerowe do słuchania programów audio (8 szt.);
– 4 notebooki wraz z oprogramowaniem powiększająco-udźwiękawiającym dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, w celu umożliwienia ON m.in. swobodnego korzystania z innego miejsca pracy w Bibliotece niż biurko z komputerem stacjonarnym; - – skaner do konwersji materiałów z wersji papierowej na elektroniczną (2 szt.);
– drukarka brajlowska umożliwiającej wydruk materiałów pismem Braille’a możliwym do odczytania przez studentów z niepełnosprawnościami wzroku (1 szt.).
Działanie realizowane w okresie IV kwartał 2021- IV kwartał 2023
Celem zadania jest realizacja szkoleń dla kadry uczelni o tematyce:
– Komunikacja z osobą w kryzysie psychicznym uwzględniającą skutki izolacji pandemicznej;
– Student w spektrum autyzmu.
Łącznie wsparciem zostanie objętych 120 pracowników:
- – 86 osób z kadry dydaktycznej;
- – 34 osób z kadry kierowniczo – administracyjnej.